Laatste week Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Erik Zanden - WaarBenJij.nu Laatste week Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Erik Zanden - WaarBenJij.nu

Laatste week Kampala

Door: erikopavontuur

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 Juni 2011 | Oeganda, Kampala

Na een een hoop avonturen achter elkaar heb ik deze week eens even een soort van balansdagje gehad. Dat lag misschien ook vooral aan het kapot zijn van de bush, de malaria (zie verder in het verslag) en de zeer weinige uren slaap maar ik heb het ieder geval iets rustiger aan gedaan.

Ik begin waar vorig verslag eindigde, namelijk de dag nadat ik uit de BUSH was en een enorme kater had. De vijf dagen na de bush was er namelijk een groep van 15 mbo-leerlingen uit Helmond met begeleiders waarvan er een op de eerste nacht in coma op ons terras heeft liggen slapen. Ze gingen elke nacht ongeveer 4 uur naar bed moesten vaak rond 8 of 9 uur weer op waardoor ik (en alle andere bewoners) niet erg veel slaap kregen. Ik sliep ook nog eens met ze op de dorm (12 slaapplaatsen) en besloot na de eerste dag me maar gewoon aan te passen en mee te gaan met al het uitgaan. Dat was wel heel erg leuk maar ook zeker enigzins vermoeiend.

Want daarnaast heb ik enkele dagen na de BUSH ook de voorverschijnselen van malaria gehad. Hoofdpijn, misselijk afwisselend met koorts. Maar na advies van de mensen hier en de medewerkers om 2 dagen een dubbele dosis te nemen is dat gelukkig niet uitgebroken. Dat stelde dus eigenlijk ook niets voor!

Wat ik wel nog heel leuk vond tijdens het uitgaan was dat er een Afrikaanse danser naar me toe kwam om te zeggen dat ik net als een Afrikaan danste en goed ritmegevoel had (ik was wel dronken dus ja dat zegt iets) maar dat vond ik toch zeker een mooi compliment.

Ik ben met een nieuwe Nederlandse jongen later in de week weer naar de Jungle gegaan, deze keer eentje zonder veel gevaarlijke dieren en alleen overdag. Wel echt een super mooie natuur en precies volgens de plaatjes en de films (ik was helaas wel mijn camera vergeten). Daar zijn we ook nog in een dorpje naast de jungle beland waar velen nog niet zo vaak een mzungu hadden gezien en dus om ons heen danste en rende wat een heel leuk gezicht was!

Ook is Martijn aangekomen! dus gaan we binnenkort (waarschijnlijk maandag) echt op avontuur met onze eigen auto!

Maar het enige leuke verhaal was dat ik vandaag weer op de Uganda Christian University ben gweest waar ik een stuk of 80 pennen vanuit NL (bedankt mam) zou overhandigen als promotiemateriaal. En natuurlijk is dat weer geëscaleerd :P Zij hadden namelijk in de tussentijd niet stilgezeten en het daar op de universiteit maar ook via via flink gepromoot. Vanochtend hadden ze een meeting met 140 aanwezigen wat een redelijk succes was (volgens de twee andere oprichters) en ze waren er van overtuigd dat we het zo snel mogelijk officiel moesten oprichten. Ik ben nog uitgenodigd voor een paar belangrijke gesprekken zoals met de hoofd van de universiteit, mensen van het ministerie van onderwijs, ontwikkeling etc en directeurs van andere NGO's die met ons in een partnership willen. Daarnaast moet ik dus ook met mijn CV naar de regering omdat ik een van de oprichters ben.

Dus nu kom ik Nederland eigenlijk terug met een zelf opgezette NGO die enorm snel aan het groeien is en waarvan wordt verwacht dat het al snel op internationaal niveau een rol gaat spelen :P

  • 03 Juni 2011 - 22:44

    Astrid:

    nou, nou het is toch wat !!!wat een mens kan beleven in zo'n korte tijd. Wel heeeeeeeeeeeel bijzonder hoor.Hopelijk ga je nog op de foto met wat studenten !. wat is NGO ?
    Had nou ook nog maar wat pennen gehad in dat dorpje...

  • 04 Juni 2011 - 11:18

    Marry V.d. Linden:

    Ha Erik.
    Leuk al die avonturen die je beleeft, ik hoop dat jullie veel zullen zien en veel plezier zullen hebben.
    Doe je Martijn de goeten, ik ben zijn moeder. We hebben ook al contact gehad met jou moeder.
    Groeten en geniet er van. Marry

  • 04 Juni 2011 - 21:25

    Dieuwe:

    ZOOOOO, dus jij bent ook lekker bezig in Afrika, ik ben jaloers op je jongen! geniet er nog van de komende weken! één tip! maak niet te veel foto's, ik heb er bijna 4000 en het is een hel om ze uit te zoeken! De beste foto's die je kan maken maak je in je herinnering! Veel plezier en probeer zulu bier te drinken!! dat moet je geprobeerd hebben voor je terug komt naar het koude kikkerlandje!

  • 05 Juni 2011 - 18:13

    Elise:

    Haha wow supercool! Ik lees het nu pas, want ben lekker op vakantie, maar je bent lekker bezig broer :D Zoveel bereikt in zo'n korte tijd! Proud of my big brother (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Agoge

Een avontuur in Afrika

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Sippi and Bujagali Falls

12 Juni 2011

The WILD

05 Juni 2011

We go, we go, Uganda Cranes we go!

03 Juni 2011

Laatste week Kampala

28 Mei 2011

De BUSH
Erik

Binnenkort ga ik naar Uganda op zoek naar het avontuur! Naast het ontdekken van Afrika, mezelf beproeven en een geweldig avontuur beleven, heb ik ook enkele (militair & ontwikkeling)doelen waarom ik naar Afrika en dan vooral Uganda ga. Ik wil in contact komen met enkele lokale studenten en kleine ondernemers voor het verlenen van microkredieten. Daarnaast wil ik de typische Afrikaanse stedenbouw verkennen om daar later defensieve studies op te kunnen baseren in geval van burgeroorlog. De eerste weken zal ik zelfstandig mijn tijd rondbrengen, en in Juni komt Martijn van Domino's ook naar Uganda!

Actief sinds 14 April 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 17664

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 12 Januari 2015

IDSS stage

22 December 2013 - 16 Januari 2014

Vanuit de jungle naar de universiteit

16 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Agoge

Landen bezocht: