Mzungu Time - Reisverslag uit Delft, Nederland van Erik Zanden - WaarBenJij.nu Mzungu Time - Reisverslag uit Delft, Nederland van Erik Zanden - WaarBenJij.nu

Mzungu Time

Door: erikopavontuur

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 Mei 2011 | Nederland, Delft

Na 3 uur te hebben gewacht tot er weer stroom was ga ik er eens goed voor zitten alles van de afgelopen dagen te vertellen. Momenteel heb ik een blauw oog en dikke/geschaafde elleboog, dus dat beloofd wat. :)

Toen ik de volgende dag wakker werd in het guesthouse ben ik direct met onze chauffeur Radjeb de stad in gegaan voor malariapillen, een simkaart, ugandan shillings en wat mzungu (westerling) eten. Enorm veel te zien, veel leger en politie op straat, bijna alleen maar goed geklede ugandezen en heel veel fruit. Toen ik terug kwam was het redelijk druk in het guesthouse en bleken er zo'n 13 Nederlandse toffe dames en heren te zitten die me mee uit eten vroegen bij een koreaan.

En zo begon een wervelende eerste week met een aantal geneeskunde studenten die hun co-schappen hier in Uganda aan het doen zijn. Die avond was al erg gezellig en heel erg lekker gedronken en gegeten. Die nacht nog drankspelletjes gedaan en redelijk laat voor Afrikaanse begrippen naar bed (02:00). De volgende morgen werd ik gevraagd mee te gaan naar Jinja om te gaan raften en daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen! S'middags nog even met de boda boda de stad in gegaan en downtown een kijkje gaan nemen. Zijn toen met een shuttle naar Jinja gegaan waar we met zijn zevenen + bagage maar net inpasten en heb er 3 uur hele gave verhalen gehoord over de studententijd, geneeskunde-begrippen, en hun tijd in Afrika. We kwamen aan op ons resort naast de nijl met echt een enorm mooi uitzicht en overal aapjes, vogels, hagedisjes etc. Na erg lekker te hebben gegeten zijn we naar bed gegaan om de volgende ochtend 07:00 op te staan.

Er zijn trouwens tussen al deze verhalen door veel leuke foto's gemaakt, vooral door de anderen, dus ik probeer zo snel mogelijk aan die foto's te komen en ze online te zetten! Nog even geduld dus :)

Het raften werd georganiseerd door een paar Australische gasten en was in de Nijl, op een plek waar extreem veel stroomversnellingen zijn en kleine watervallen wat wij ook zeker gemerkt hebben. Na steeds een spannende afdaling wat soms gepaard ging met een flip over, of het verliezen van sommige inzittenden ben ik een keer uitgegleden en had daarmee mijn elleboog flink geschaafd, maar met 6 aankomende artsen was desinfecteren ect geen probleem.

Die avond zijn we na weer heel lekker te hebben gegeten samen met de australische gasten gaan feesten waar dingen gebeurden zoals een TNT bomb (glaasje brandende drank aan je tepel vastplakken doordat het een vacuum zuigt), shotten in een kayak aan het plafond en nog veel vreemde dingen. Ik ben toen ook de praat geraakt met de barmannen Moses en Patrick, waarvan Patrick een Ugandese student was die iets met business studeerde. Met hem heb ik dan ook uren lang over van alles en nog wat gepraat en ondere mijn militaire bevindingen over Afrika, de rellen in Kampala, Joseph Kony etc. Zijn naam, emaailadres en telefoonnummer in bezit dus de eerste student is binnen.

De volgende dag wilde vooral Marjolein bungeejumpen en ik kon natuurlijk niet afhaken dus zijn we uiteindelijk met zijn vieren naar de 44 meter hoge toren geklommen die boven de nijl stond. Het vette eraan was vooral ook dat je in de Nijl sprong, daar kopje onder ging en dan nog een paar keer ondersteboven van het uitzicht kon genieten. Het probleem bij mij was wel dat ik nogal hard met mijn gezicht in de nijl sprong dus vandaar het blauwe oog ;) maar vet was het ieder geval wel!

Gister zijn Max, Tom en ik terug naar Kampala gereden en na een vermoeiende rit door het festival genaamd Downtown op vrijdag kwamen we na 3 uur redelijk vermoeid aan en zijn al snel gaan slapen. Tom en Max moesten vandaag door naar Kosoro om daar in een ziekenhuis te werken dus ik heb vandaag even een rustdagje met veel chillen, slapen, internetten, eten en lezen :)

Maar foto's zeggen natuurlijk nog veel meer, dus nogmaals, die komen er zo snel mogelijk aan!



  • 21 Mei 2011 - 15:50

    Cor:

    hahaha nice! talentje hoor Erik...

    Hoe duur was je vliegticket? Ik kom je opzoeken!

  • 21 Mei 2011 - 19:45

    Martijn:

    AAAAaaarrrrggghhhh beter niet kunnen lezen dit. Nu wil ik nog meer erheen gaan. Zucht... dan maar een weekje niet slapen van opwinding. Tot snel Erieberie!

  • 21 Mei 2011 - 20:17

    Glenn:

    Aight supervet!
    Klink tof :D

    wel grappig aan begin, met je verwondingen, ik dacht aan een gevecht ergens ofzo :P, nee hoor faal jij gewoon 2x in een week :P

    Geniet er er maar van :D

  • 21 Mei 2011 - 20:38

    Astrid:

    wel heel thuis komen hoor...en nou heb je nog niet eens verteld welke dieren je hebt gegeten...wat een verhalen!!! super leuk verslag.
    liefs mam

  • 22 Mei 2011 - 11:59

    Joris:

    Goed te horen dat je nog leeft :D En gelukkig niks kwijtgeraakt zo te horen, kunnen kier en tes nog een voorbeeld aan nemen ;) Klinkt als een hele vette vakantie, veel plezier en ik kijk uit naar de foto's :D

  • 22 Mei 2011 - 14:51

    Saskia:

    vind ik heel erg leuk :D

  • 22 Mei 2011 - 18:17

    Emma:

    Klinkt leuk! Vooral dat raften en bungeejumpen! :-)
    Leuk dat die geneeskundestudenten daar ook zitten, en dat is ook goed voor je veiligheid;-)
    Ben benieuwd naar de foto's!
    xx

  • 23 Mei 2011 - 08:26

    Vledder:

    Superfatte avonturen Eric! Awesome! Ben jij even blij dat de wereld zaterdag niet verging ;)

    Veel succes, plezier, geluk en al het andere toegewenst!

    Vledder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Agoge

Een avontuur in Afrika

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Sippi and Bujagali Falls

12 Juni 2011

The WILD

05 Juni 2011

We go, we go, Uganda Cranes we go!

03 Juni 2011

Laatste week Kampala

28 Mei 2011

De BUSH
Erik

Binnenkort ga ik naar Uganda op zoek naar het avontuur! Naast het ontdekken van Afrika, mezelf beproeven en een geweldig avontuur beleven, heb ik ook enkele (militair & ontwikkeling)doelen waarom ik naar Afrika en dan vooral Uganda ga. Ik wil in contact komen met enkele lokale studenten en kleine ondernemers voor het verlenen van microkredieten. Daarnaast wil ik de typische Afrikaanse stedenbouw verkennen om daar later defensieve studies op te kunnen baseren in geval van burgeroorlog. De eerste weken zal ik zelfstandig mijn tijd rondbrengen, en in Juni komt Martijn van Domino's ook naar Uganda!

Actief sinds 14 April 2011
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 17684

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 12 Januari 2015

IDSS stage

22 December 2013 - 16 Januari 2014

Vanuit de jungle naar de universiteit

16 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Agoge

Landen bezocht: